Saturday, July 13

seribu kali sayang

Allah! betapa aku gembira.. betapa aku senangi..betapa aku menyukai...
kau beri aku kepayahan dikiri,aku mendapat berjuta kesenangan dikanan ini..

aku sayang,seribu kali sayang sahabat fillah ku..
sungguh,aku keseorangan pada luarannya tanpa family disisi,tapi Allah kurniakan aku sebuah keluarga besar disini. tak dapat aku gambarkan rasa sayang di sini,di hati ini..
sungguh,Allah lah yg menggerakkan hati2 ini supaya saling menyayangi..supaya saling bertaut demi menggapai redha Ilahi bersama..




sahabat,jangan kau tinggalkan aku terkapai-kapai mencari sinar..
gapailah tangan ini..jom kesana,ke syurga bersama..
didik lah aku yg serba kekurangan..kerana aku ini hanya manusia yg mendambakan kasih ilahi..

aku kehausan ilmu..aku laparkan ilmu..maka tarikkan aku,ajarlah aku..jangan aku,kau tinggalkan. sungguh sayang ini mulai mekar dari hari ke hari..saat kita bersahur bersama,berbuka bersama..malah gembira serta duka bersama.. walau ada duka tetap ku anggap kenangan ini kenangan terindah.. tersimpan kukuh dalam kotak memori..menjadi perindu setiap masa kita bersama...
salam Ramadhan Kareem Al-Mubarak!

salam qaseh sayang,

Yuhanis Yunus


1 comment:

  1. Assalamualaikum wrwb,, subhanallah,, isinya menyentuh sekali...

    mdh2n Tuhan memberikan kita cintaNya, dan cinta sahabat2 yg mncintau krn Nya..shingga kita saling sayang-menyayangi krn Nya..amin..


    slm knal. kapan2 mampirlah ke blog aku..:)

    ReplyDelete