Tuesday, July 16

Aku masih disini untuk bercerita

Assalamualaikum.

mungkin aku jauh berbeza dari kau,mungkin prinsip aku juga jauh lari dari apa yang kau pegang.

aku adalah aku.diri yang serba kurang dan hina..aku masih mencari dan akan terus mencari redha ilahi.. dalam mencari redha pencipta,aku temui ramai yang utuh imannya berbanding aku,dalam mencari redha tuhanku,aku temui hati-hati yang yg cinta ilahi dan nabi saw.sedangkan aku si hamba hina ini masih terus mencari dan menggali ilmu...
dalam aku mencari dalam-dalam tentang agama suci ini,aku temui insan-insan yg indah peribadi..Allah! aku juga mahukan itu.. aku juga teringin menjadi seperti itu..yang merindui dan dirindui pencipta..

ramai yang sejantina denganku sudah berpunya pacar..sering menyulam kasih..membenih yg namanya cinta..
entah,mungkin bukan cinta abadi.. cinta duniawi semata.. namun,itulah yg mereka kejar2 kan..itulah yg mereka impi2kan..
fitrah.ya,itu fitrah..ingin dicinta dan dicinta..Allah jadikan kita juga berpasang-pasangan...
namun, bukanlah ertinya berpasang dengan yang masih haram dan belum halal bagi kita sekaliannya.
cari lah yg halal.. dengan halal,lebih baik untuk diri dan sidia.. malah Allah puji,Allah suka,Allah rahmati...

moga aku diberi-NYA suami ygsoleh,yang mampu bimbing aku lebih dalam tentang agama suci islam ini.. dan bersama menggapai redha dan cinta ilahi sesungguhnya untuk bekalan ke alam sana kelak.. aku mahu syurga.ya,itu juga cita-cita kau.mahukan jannah.namun,adakah kita bertindak benar sebagai penghuni jannah?? kita lalai.kita ini terlalu hamakkan dunia yang tak seberapa ini.yg tempatnya bersifat sementara.yang isinya semua karut belaka.


jujur,aku juga mahu dicinta.tapi jauh.jauh benar prinsipku dengan kau atau dia,malah semuanya..mungkin aku ini lain .aku yuhanis .hanya seorang sahaja yuhanis.bukan yuhanis itu atau yuhanis lain.aku hanya mahukan yg halal. maksud halal bagiku,halal untuk aku menyayangi,halal untuk aku bersulam kasih dan sayang..dan halal untuk segala yg Allah kehendak.
hati aku bukan mudah menerima.hati ini juga tidak pernah terusik cuma kadang aku jadi lemah..namun aku kuatkan demi prinsip yg aku pegang. prinsip yg aku sayang rapat-rapat.kerana bagi aku cinta kasih bukan untuk kekasih sahaja,malah aku bisa bercinta dan berkasih dengan sahabat,keluarga yg seharusnya aku wajar berikan kasih ini pada mereka..yg halal.

aku masih menunggu.tapi bukan desprate. hanya menunggu sahaja.. tapi bukan memaksa.
jika Allah mengkehendakai segalanya bakal terjadi.jadi,aku hanya tunggu.. bukan ertinya aku tidak berusaha..cumanya, aku masih muda..masih lama perjalanan dikemudian hari.(andai umur masih disini).

and
FOR YOU :)



No comments:

Post a Comment